söndag 13 juli 2008

igår kalasades det med stella och sara. vi började på stellas balkong med öl, skvaller och mannekängande (för stellas del, vilket var bra för jag snodde en av hennes klänningar). efter detta posades det som ni kan se rätt rejält i hissen som tog oss till bussen som tog oss till pustervik. där var vi inte riktigt så gangstah som man borde men hade det fint ändå!
silversystrar var lika fina som alltid och jag bli glad av att se miah göra det hon älskar mest, stå på en scen.

hemresan var ett äventyr. efter 4 h sömn begav jag mig mot min hemstad med packning i plastkassar. jag borde verkligen investera i en resbag. den typ 2 km långa promenaden till min bror där det skulle lämnas nycklar var plågsam i värmen och med all jävla packning. det slutade med att jag sprang ikapp med spårvagnen och tog mig till stationen. väl där funkar inte min kod för att få ut biljetterna. varken jag eller pressbyrå-tanten lyckas o paniken stiger i takt med att klockan närmar sig avgång. i sista sekund lyckas jag få ut min biljett och älgar iväg till långt bort i helvete där ersättningsbussen för mitt tåg skulle gå ifrån. oturen slutar inte där utan jag hamnar bredvid en kvinna med en unge i knät som tyckte att jag var rolig att sparka på. när jag flyttade på ungens fot för att markera att den inte hörde hemma sparkandes på mitt ben fick jag en dödsmördarblick från modern utan koll på sitt barn.
efter 1,5 h i denna jättefulla sjuuklit varma buss går jag av i öxnered för att hoppa på mitt tåg. problemet är bara att min biljett ligger kvar i bussen som är långt från mig när jag upptäcker detta. bra. genomtänkt. lysande.

nu är jag iallafall hemma. det känns toppen!

Inga kommentarer: